Debatter, är det där jag kommer hamna?

Inatt ska jag gå upp klockan tre. Tio i fyra ska nämligen alla nior på Hökensåsskolan vara redo för att åka till Stockholm. Det ska bli jättekul, men förstår ni hur jag kommer se ut om jag ska upp så tidigt?! Hej ögonpåsar och morgonfrilla, hejdå välklädd. Trauma säger jag bara.

 

Jag känner att min allmänbildning fått lite påfyllning efter kvällens partiledardebatt. Det var faktiskt riktigt intressant och underhållande att se hur dessa politiker ungår frågorna för att istället få säga det som de vill ha sagt för att få fler röstare. Framför allt tycker jag att diskussioner är så grymt roligt, till exempel brukar jag alltid få damp i de flesta diskussioner jag är med i. Grejen är i alla fall att jag fick en funderare om att man kanske skulle bli politiker? Den dag jag blir president/statsminister över hela världen tänker jag införa tre enkla regler; inga mjukisbyxor tillåtna, inga onepiecer tillåta och inga skor utan en klack på minst 12 cm tillåtna (endast för tjejer såklart). Brott mot någon av dessa tre självklara regler skall straffas med döden. Låter som en bra framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0