Introduktionskurs avklarad!

Igår var det en stressig dag! Först var det skola som vanligt, men jag fick gå lite tidigare eftersom jag hade ett möte klockan tre. Detta möte var ihop med lite folk såklart, föräldrar, idrottslärare, kostplanerare och en kvinna från ungdomsmottagningen. Det vi gjorde var att vi pratade om hur vi ska göra för att få skolorna att blir bättre på olika sätt. Mycket intressant och roligt att jag får vara med och påverka!

 

Klockan fem var det dags för introduktionskurs för att få börja övningsköra sedan i sommar då jag blir sexton. Det var den tråkigaste föreläsningen någonsin!! Den höll dessutom på i tre timmar och 40 minuter! Jag höll ju på att somna där längst bak i salen. Jag kom hem strax innan nio och då var det ju bara duscha, äta, plugga och sova som gällde. Aldrig någon fritid.

 

Och idag gjorde jag min provmiddag i hemkunskapen! Wihoo! Det var faktiskt riktigt roligt och det gick bra! Jag gjorde klyftpotatis, schnitzel, grönpepparsås, sallad med bland annat mango, en dressing och så serverade jag lite crostini till det vilket är ciabattabröd som man tar olivolja på och in i ugnen. Nu är det bara tre ton plugg som återstår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0