Bråttom till skolan nu

Dagens morgon liknar många andra: Jag lyckas inte komma upp i tid, har ca 13 minuter på mig att bli klar för sen ska jag ut till bussen, springer upp i morgonrock till övervåningen, blöter, fönar och plattar håret, tar deo på mig, slänger på mig kläderna, borstar tänderna, kör snabbt i lite wax i håret, kommer på att jag är sen ut till bussen, skyndar mig att leta rätt på rätt böcker, tar en sista titt i spegeln och springer ut till bussen där Frida precis är påväg att gå på bussen.

Sammanfattning: Jag hinner inte äta frukost och är alltid 10 sekunder från att missa bussen.

Observera: Detta händer inte varje dag, men alltför ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0