Körtelfeber

Jag ber så mycket om ursäkt över att jag varit dålig på att blogga nu, men i tisdags var jag på vårdcentralen för då hade jag varit sjuk i 10 dagar som aldrig blev bättre. Efter blodprov och sånt så visade det sig att det var körtelfeber och att jag nu inte får anstränga mig någonting, och jag får inte träna minst 4 veckor efter att jag blivit frisk. Helt sjukt!

Jag måste kanske erkänna att jag inte var så smart innan jag visste att jag hade körtelfeber. Man ska ju inte göra någonting men jag gick till skolan och tränade ändå för jag trodde ju inte det var något allvarligt.

Nu går jag på ipren, men igår hade jag 40 graders feber, körtlarna vid halsen är så svullna att de ser ut som gälar och halsen gör så ont att jag knappt kan svälja (och då ska jag dricka asmycket vatten!) Körtelfeber är ganska allvarligt egentligen, för om man har otur kan man få ligga på sjukhus, få blödningar under huden och mjälten kan brista. Så jag tycker lite synd om mig själv just nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0