Sulmare Lucica, lastro dargento

Fråga mig inte hur det stavas, men rubriken är början på den italienska Lucia sången. Och varför valde jag den rubriken? Jo, för att vi har tränat på vårt Luciaframträdande halva dagen idag, för imorgon gäller det. Då ska vi sjunga för skolan, personalen och även ett ålderdomshem. Det finns bara två problem: nummer ett är att jag ska säga en vers. Glömmer jag av den skäms jag ihjäl. Nummer två är att vi ska vara på skolan kvart i sju. Det finns ju inte en sportslig att jag hinner få i ordning mitt hår tills dess. Och då ska jag visa upp mig för hundratals personer! Håret är ju jätteviktigt då!

 

Jag kände att jag ville använda min nya spegel i mitt rum. Helt underbart då jag alltid tidigare behövt gå in på Fridas rum varje gång jag behövde kolla hur jag ser ut. Idag blev det jeans och en snygg figursydd skjorta. Självklart har jag boots till detta då det blir lite med "edge" på den annars enkla klädseln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0